محل تبلیغات شما

چهار اصل تبلیغات

تبلیغات فرایندی اجتماعی، اقتصادی می باشد که با گسترش تولیدات و تولید کنندگان و فضای رقابتی ایجاد شده میان آن ها به وجود آمد. از طرفی بازاریابی نیز که یکی از روش های تبلیغاتی پر بازده می باشد با گسترش تبلیغات و با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی تغییر نمود و انواع بازاریابی به وجود آمد. امروزه بازاریابان لازم است در ابتدا از نیاز های مخاطبان اطلاع حاصل نمایند و با توجه به خواست و نیاز آن ها اقدام به معرفی و فروش محصولات خود نمایند. چهار عنصر تبلیغات و بازاریابی که به اصول 4P نیز معروف می باشند بیانگر اصولی می باشند که در فرایند های تبلیغاتی باید مورد توجه قرار گیرند. این عناصر همانطور که از نام گذاری آن واضح می باشد به چهار بخش عمده تقسیم می شوند که عبارتند از:

  1. تولید (Product)
  2. قیمت (Price)
  3. توزیع (Place)
  4. ترویج (Promotion)

تبلیغات و بازاریابی

افزایش تولیدات و گسترش بازارهای رقابتی باعث گردید سازمان ها و تولید کنندگان جهت عرضه و فروش محصولات خود نیاز به تبلیغات و بازاریابی داشته باشند. تبلیغات و تبلیغ کنندگان به طور کلی به معرفی محصول و خدمات می پردازند. اما بازاریابان در ابتدا به شناسایی بازار و نیاز های مخاطبان می پردازند و در ادامه با توجه به نیاز آن ها محصولات و خدمات خود را جهت فروش عرضه می نمایند.

بازاریابی در ابتدا بیش از هر چیز بر روی فروش کالا به مشتری متمرکز بود. زیرا در آن زمان مشتری نیاز به کالا داشت و از آنجا که حق انتخابی هم نداشت ناچار به خرید محصول ارائه شده بود. اما انقلاب صنعتی اوضاع را تغییر داد. زیرا پس از آن کارخانه ها و سازمان های تولیدی زیادی شکل گرفتند که محصولات متنوعی را تولید نمودند. در واقع تولیدات بیش از نیاز مخاطبان بود و این امر باعث به وجود آمدن فضای رقابتی در بازار فروش گردید.

تنوع در جنس و ظاهر تولیدات مدرن به مشتری حقی را می داد که تا قبل از آن از آن بی بهره بود. در واقع دیگر مخاطب از روی ناچاری اقدام به خرید یک محصول نمی کرد. اگرچه مخاطب باز هم به یک محصول نیاز داشت اما حق انتخابی که به دست آورده بود باعث می شد جنس ، نوع و ظاهر محصول مورد نظر را خود انتخاب نماید. این حق باعث گردید تولید کنندگان بیش از گذشته به فکر جلب رضایت مشتریان بیافتند و محصولاتی تولید نمایند که مورد پسند آن ها باشد.

ظهور اینترنت در تبلیغات

فرایند بازاریابی با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی نیز وارد فاز جدیدی گردید. این ابزار آلات بستری در اختیار تولید کنندگان قرار داد تا بتوانند محصولات خود را به راحتی به نمایش بگذارند و بستری برای مخاطبان و خریداران مهیا نمود تا بتوانند به سادگی انواع محصولات را رصد نمایند تا محصول مورد علاقه خود را انتخاب نمایند. اینترنت فضای رقابتی را تغییر داد و باعث گردید فروشندگان سیستم های بازاریابی خود را متحول نمایند و از آنجا که هزینه جذب مشتریان جدید چند برابر حفظ مشتریان قدیمی می باشد جلب رضایت آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

امروزه مخاطبان و مشتریان شما نیاز هایی دارند که در صورت بر آورده نشدن توسط شما توسط رقبای شما برآورده می شوند. از این رو توجه ویژه به نیاز های مشتری از مهم ترین اصول تبلیغات و بازاریابی در عصر جدید می باشد. در این زمینه چهار اصل تبلیغات و بازاریابی که به صورت تیتر وار در ابتدای این مقاله به آن اشاره نمودیم می تواند راهنمای تبلیغ کنندگان و بازاریابان جهت حفظ و افزایش مشتریان خود باشد. در ادامه به بررسی این عناصر تاثیرگذار می پردازیم. ادامه مطلب

انواع سینی کابل سهرابی

اتصالات گالوانیزه طرلان سازه

سه راهی سینی کابل و سی چنل

بازاریابی ,های ,تبلیغات ,تولید ,ها ,نمایند ,تبلیغات و ,می باشد ,آن ها ,و بازاریابی ,خود را

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

حسابداری و حسابرسی